strony internetowe
tworzenie stron
Czcionka domyślna A- A+
szkoła podstawowa w górkach szkoła podstawowa w górkach szkoła podstawowa w górkach szkoła podstawowa w górkach Szkoła Podstawowa

Szkoła Podstawowa

im. Szarych Szeregów w Górkach
ul. Szkolna 3
05-311 Dębe Wielkie
Telefon: 25/ 757-78-56

Brak opisu.Brak opisu.

Działanie: KA210-SCH - Partnerstwo na małą skalę w edukacji/Small-scale partnerships in school education

Partnerstwa na małą skalę (KA210): dedykowane instytucjom, chcącym rozpocząć współpracę międzynarodową, początkującym w E+ lub nastawionym na przedsięwzięcia o mniejszej skali realizacji. Inicjatywy powinny wspierać włączenie społeczne uczestników ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz promować postawy aktywnego społeczeństwa europejskiego. Projekty mogą być oparte na wymianie dobrych praktyk, a prowadzone działania (zagraniczne mobilności oraz aktywności lokalne) powinny służyć wypracowaniu rezultatów.

Tytuł projektu: GLOBALIZACJA PRZEZ MEDIA/GLOBALIZATION THROUGH MEDIA

KRAJE uczestniczące w projekcie: Szwecja, Turcja, Polska

Czas trwania: listopad 2021r. - czerwiec 2023r.

Wymiana polsko-niemiecka

W dniach 31 maja - 7 czerwca 2019 roku grupa uczniów z klasy ósmej naszej szkoły przebywała w Hildesheim w ramach projektu dofinansowanego przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży.

W sobotę zwiedzaliśmy Hildesheim. Mieliśmy okazję zobaczyć rzymskokatolicki kościół katedralny z IX wieku i podziwiać starówkę.  Niedzielę w ramach „Dnia w rodzinach” spędziliśmy z niemieckimi rodzinami na wiele ciekawych sposobów – wycieczki rodzinne, Heide Park,  zwiedzanie ciekawych miejsc i rodzinnych miejscowości. W poniedziałek po spotkaniu z panią dyrektor zwiedzaliśmy partnerską szkołę Michelsenschule w Hildesheim. Uczestniczyliśmy również w kilku ciekawych lekcjach. Następnie wyjechaliśmy do miejscowości Wolfsburg, gdzie zwiedzaliśmy fabrykę Volkswagena. We wtorek kontynuowaliśmy zajęcia w szkole z naszymi niemieckimi przyjaciółmi. Były nawet lekcje tańca.  Następnego dnia czyli w  środę zwiedziliśmy Hamburg. Najbardziej zaciekawił nas port, Elbtunnel  oraz  nowoczesny budynek filharmonii.  Z tarasu widokowego oglądaliśmy port i całe miasto.  Popłynęliśmy również statkiem po rzece Łaba. W czwartek zwiedziliśmy kolejna miejscowość Hanower. Tym razem mieliśmy okazję w ratuszu wysłuchać historii miasta patrząc na historyczne makiety miasta. Podziwialiśmy również Hanower z wieży ratusza.

Wieczorem wzięliśmy udział w imprezie pożegnalnej na terenie szkoły, gdzie niemieckie rodziny przygotowały pyszne jedzenie i wiele atrakcji. W piątek po śniadaniu udaliśmy się na dworzec. Pożegnaliśmy się i podziękowaliśmy za wspaniały tydzień i bardzo miłe przyjęcie. Przed przyjazdem do Polski zatrzymaliśmy się jeszcze w Berlinie gdzie zwiedziliśmy bramę Brandenburską, okolicę Reichstagu i Muzeum Figur Woskowych "Madame Tussauds”. Szkoda, że to już  koniec tegorocznej wymiany. Tymczasem z bagażem wielu ciekawych doświadczeń, lepszymi umiejętnościami językowymi, nowymi przyjaciółmi czekamy na następny rok. Może znowu się spotkamy… Tymczasem bardzo dziękujemy naszemu wychowawcy oraz Panu Tomaszowi Paszkowskiemu wraz z Panią Dyrektor Renatą Osica-Duszczyk za zorganizowanie oraz przeprowadzenie wymiany w góreckiej szkole.